Последни новини

Руските дронове в Полша: Варшава затвори границите си с Беларус до 9 декември

Руските дронове в Полша: Варшава затвори границите си с Беларус до 9 декември

Delinquent Habits са вече в София: Чакаме ви довечера без извинение. Дъждът не ни спира!

Delinquent Habits са вече в София: Чакаме ви довечера без извинение. Дъждът не ни спира!

Пожар гори под Аспаруховия мост във Варна

След атаката с дронове в Полша: Какво представляват член 4 и член 5 от Договора за НАТО?

Росен Желязков: У нас дебатът за еврозоната е политически, а не икономически

Още талантливи младежи от „Златната лига“ на „Стани богат“ играят блестящо за смислени каузи в помощ на техни връстници

Убийството на Чарли Кърк: Нови кадри показват снайперист на покрива по време на трагичната му реч

Концертът на Графа в Арена 8888 София се премества на 15 ноември

Днес Сияна трябваше да стане на 13: Няма торта. Няма деца, които да пеят фалшиво. Има само тишина

Георг Георгиев: Задействането на член 4 от Договора за НАТО не означава въвличане във война

Без човешка намеса: Е-фишове ще се изпращат моментално на нарушителите на пътя

Неплатени санкции ще водят до сваляне на регистрационните номера

Снимка: bTV

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  15:25 ч. 27.05.2025 г.

Планира се въвеждане на напълно автоматизирана система за санкциониране на пътните нарушители – без човешка намеса. Това заяви транспортният министър Гроздан Караджов пред журналисти. 

Той обясни, че когато камерите засекат превишена скорост ще се генерира автоматично електронен фиш, който ще се изпраща на електронен адрес. При липса на адрес обаче, глобата ще бъде удвоявана.

Неплатени санкции ще водят до сваляне на регистрационните номера, особено при чуждестранни нарушители. 

„През последните два дни се регистрираха шест тежки пътни инцидента, като повечето от тях са резултат от самокатастрофиране на тежкотоварни превозни средства. Анализите показват, че основна причина е превишената скорост, установена чрез тахографи. При някои случаи, камиони са се движили с 90 км/ч при разрешени 50, което е довело до тежки последствия за участниците в движението“, коментира министърът. 

Караджов съобщи, че КАТ, ДАИ и ТОЛ управлението работят по интеграция на своите информационни системи. Целта е по-добра координация и ефективен контрол.

Например, при установено претоварване на тир чрез електронен кантар, данните ще се предават в реално време, а нарушителят ще бъде спрян на следващия пост. 

„Трябва цялата тази мощ на държавата, чрез едно информационно обединяване, да я струпаме на пътя и повече да се знае, че в България нито едно нарушение не минава без наказение. Знаейки, чрез обединяване на информационните системи, кой е претоварен – има кантари на всяка рамка в ТОЛ управлението. Получавайки сигнал, че този тир е претоварен, следващият пост на ДАИ ще го спре. Съответно да го отдръпне на паркинг, да го разтовари, за да не е повече заплаха“, каза Караджов.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK