БДЖ спира от движение така наречените електрички, които представляват опасност за живота на пътниците.
Някогашната гордост на държавните железници – електричките, днес са на повече от 40 години. В началото близо 80 такива влака обслужват пътниците на БДЖ, а днес в движение са 17.
Цветанка също е готова за път, макар че няма много доверие на електричката, която ще я закара до Божурище. Електричките се поддържат редовно, но годините са ги амортизирали така, че и след ремонт се появяват повреди.
„Вече просто времето на тия електрички е отминало, примерно съществува опасност от запалване на кабелажите, колкото и през годините да са се опитвали да се поддържат”, коментира машинистът Николай Начев.
Една от последните електрички идва в България през 78-ма година. Всички са докарани от Съветския съюз. Влаковете не отговарят и на европейските изисквания.
„След като вие ми описахте какви са рисковете, има опасност от пожар и т.н., те защо тогава продължават да се движат? Тези мотриси се поддържат колкото се може повече, въпросът е, че оттук нататък вече няма основание да се влагат средства в тях”, заяви Георги Димитров от „Експлоатация на локомотиви” в БДЖ.
До края на годината всички електрички ще бъдат спрени от движение, линиите, по които се движат обаче, няма да се закриват. Вместо тях ще се движат шинобуси или локомотивни композиции. А електричките, вероятно ще отидат за скрап.