Средно с 5 на сто повишение на цената на билетите за влак. Искането на БДЖ вече е депозирано в Министерството на транспорта, което трябва да се произнесе. От железниците уточниха, че ако има поскъпване, то ще е минимално.

В сезона на отпуските влаковете са пълни с хора. Съвсем скоро обаче най-евтиният транспорт у нас може и да поскъпне.„Това решение се базира на повишение на цената на горивата, промяна на индекса на инфлацията. Искането е за увеличение на цената на билетите с около 5%”, коментира директорът на холдинг БДЖ Чавдар Трендафилов.

Само преди няколко месеца и предишното ръководство на БДЖ поиска увеличение - тогава транспортното министерство не даде зелена светлина. Ако сега предложението мине, студентският билет на Емил от София до Бургас трябва да поскъпне с около 80 ст. „Нямам никакви проблеми с това, стига железницата да излезе от кризата и да оправи влаковете и вагоните”, каза Емил Друмев.

Към момента БДЖ са задлъжнели с над 700 хиляди лева. Кредиторите са изнервени, а слуховете за фалит все повече тревожат железничарите.”В БДЖ, ако стигнем до несъстоятелност то няма нещо, което да не е заложено. Така че те няма да имат с какво да направят нова компания”, смята Петър Бунев от железничарския синдикат към КНСБ.

Какво ще се случи с холдинга е въпрос на политическо решение. От ръководството на БДЖ уверяват, че преговорите с кредиторите за разсрочване на дълговете продължават. „Има наложени запори върху 100 % от дяловете на Товарни превози, върху част от имущество, което имаме. Това е и причината за спирането на приватизацията на Товарни превози”, посочи Трендафилов.

На този етап в холдинга работят над 10 хиляди души. До края на годината персоналът ще бъде намален с 500 - заради съкращения в администрацията и пенсиониране на част от служителите, уточниха за bTV от транспортното министерство.