Българските четвъртокласници са на водещо място в световното проучване за разбиране при четене. Страната ни се нарежда на 11-а позиция в класация с 50 държави.
Добрата новина е, че в сравнение с предходното проучване, правено през 2011 г., българските ученици са подобрили резултата си с 20 точки.
На първите места са Русия, Сингапур и Хонконг, а след нас в класацията са Съединените щати, Литва и Италия.
Семейната среда, посещаването на детска градина или предучилищна група и социално-икономическия статус на учениците са сред водещите фактори, които влияят върху постиженията им.
Класният ръководител Румяна Тунева на IV Б клас в 105 училище признава, че за добри резултати учебниците и помагалата не са достатъчни. Тунева работи допълнително с децата още от I клас. Сега прилага нова стратегия в уроците по човек и общество.
„Задавам конкретни въпроси за разкодирането на учебното съдържание още преди да сме коментирали темата на урока”, пояснява Тунева.
Колко книги има у дома, с какво образование са родителите, има ли собствена стая и връзка с интернет – това също оказва влияние върху разбирането на децата при чете.
Според изследването 55% от четвъртокласниците обичат да четат.