Автоинструктори и седем браншови организации заплашват с протести и блокади, ако не отпаднат промени, свързани с обучението на бъдещите шофьори. Те са предвидени в Наредба №37 и Наредба №38, които Министерството на транспорта и съобщенията публикува. Наредбите регламентират условията и реда за обучението и изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на МПС.

Сред предложенията са GPS да следи пътя на учебните коли и явяванията на изпит да са максимум 4.

Според автоинструктори ефект от тях няма да има. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Тази електронизация не е законна. Тя ще бъде оборена от нас в съда. Никой няма право да следи някой без да има поглед, че той извършва неправилни действия“, заяви пред bTV Йонко Иванов, председател на съюза на центровете по авто-мото подготовка.

От транспортното министерство уточняват, че в момента тече срокът за обществено обсъждане и всеки желаещ може да изпрати предложенията си.

„Имат 9 дни да подадат своите писмени предложения. Преди това имаше още 20 дни. До момента не е постъпило нещо съществено, следя внимателно процеса. Готови сме за срещи. В рамките на до 3 месеца ние ще излезем с окончателен вариант на наредбата, казва Димитър Недялков, заместник-министър на транспорта и съобщенията.

От Министерството на образованието и науката уточниха за bTV, че са проведени редица срещи и дискусии за промените. Но в бранша липсва единодушие по много от поставените въпроси. Затова е изследван международния опит. 

От обединението твърдят, че повече от година настояват за среща с транспортния министър за промените. Такава обаче не е имало.

Радков добавя, че ако до седмица няма адекватен отговор или не се постигне съгласие, ще бъдат обявени протестни действия.   

Критики и заради намаляването на скоростта по магистралите

Критики има и към намаляването на скоростта по магистралите от 140 на 130 километра в час, което е заложено в промени в Закона за движение по пътищата.

„Това е едно популистко предложение, което не е писано от специалист, на наш въпрос дали има статистика за жертвите между 130-140 км от Главна дирекция „Национална полиция“ ни казаха, че няма такава статистика“, казва Христо Радков, председател на „Българско обединение на шофьорите“.