Институции днес извършиха оглед на мястото на катастрофата от неделя на АМ "Тракия", при която загинаха 5 души, след като тир навлезе в насрещното движение.
Към момента тече подмяна на старата мантинела с нова.
В студиото на “Тази сутрин” инж. Иван Досев обясни, че мантинелата не е причина за инцидента и подчерта, че и най-високият клас не би спрял подобен удар.
Той изтъкна, че мантинелата е по стандарт от 1986 г., но не трябва да се прави внушение, че ако стандартът е различен, то съоръжението е негодно.
“Във връзка с предложение за поставяне на бетонни разделители между пътните платна, Георги Терзийски коментира, че като председател на АПИ има не само желанието, но и готовността да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания в зависимост от оценката на риска какви ограничителни системи да бъдат поставени. Дали ще бъде метална или бетонна ограничителна система, тя трябва да отговаря на определени изисквания и затова днес има инспекция на конкретния участък, допълни той”, се казва в прессъобщение на Пътната агенция.
Предвиден е и ремонт на 52 км участък на автомагистралата - от 156-ти до 208-ми. Той ще започне наесен и ще се извърши първоначално в дясната лента в посока Бургас.