Ремонтът на АМ „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция, защото е минал като текущ ремонт или поддръжка. Няма и одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.
По думите ѝ това е порочна практика, която е била установена от предишните управляващи с цел по-бързо извършване на ремонтите, защото разрешенията за строеж изискват време.
„Ако в следващите пет или 10 години възникнат повреди, те ще бъдат платени от бюджета“, коментира Комитова пред националната телевизия.
„Най-важното е, че почти всички ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. годишно, не минават като основни, а като текущи ремонти. Което означава, че 1,5 млрд. лева даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията“, добавя още тя.
По думите ѝ едни фирми, които са работили по участъка, са получили договори за 200 млн. лева, а са осигурени само 59 млн.
„Ако регионалното министерство имаше средства, отдавна щяхме да сме приключили този въпрос“, каза Комитова.
В следващия бюджет на АПИ трябва да има 1,5 млрд. лева, ако фирмите искат да работят спокойно през 2022 г. и да не са в стресова ситуация, обясни тя.
Според Комитова тол системата събира годишно около 380 млн. лева, като три четвърти от тези пари идват от винетките и много малка част – от товарния трафик.
„Повече пари трябва да идват от товарния трафик, защото камионите, автобусите и големите превозни средства рушат повече пътищата, а не леките коли“, казва тя.