Ремонтът на АМ „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора на стойност 200 млн. лв. няма гаранция, защото е минал като текущ ремонт или поддръжка. Няма и одобрен проект, разрешение за строеж и Акт 16 за въвеждане в експлоатация. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

По думите ѝ това е порочна практика, която е била установена от предишните управляващи с цел по-бързо извършване на ремонтите, защото разрешенията за строеж изискват време.

„Ако в следващите пет или 10 години възникнат повреди, те ще бъдат платени от бюджета“, коментира Комитова пред националната телевизия.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Най-важното е, че почти всички ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. годишно, не минават като основни, а като текущи ремонти. Което означава, че 1,5 млрд. лева даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията“, добавя още тя.

По думите ѝ едни фирми, които са работили по участъка, са получили договори за 200 млн. лева, а са осигурени само 59 млн.

„Ако регионалното министерство имаше средства, отдавна щяхме да сме приключили този въпрос“, каза Комитова.

В следващия бюджет на АПИ трябва да има 1,5 млрд. лева, ако фирмите искат да работят спокойно през 2022 г. и да не са в стресова ситуация, обясни тя.

Според Комитова тол системата събира годишно около 380 млн. лева, като три четвърти от тези пари идват от винетките и много малка част – от товарния трафик.

„Повече пари трябва да идват от товарния трафик, защото камионите, автобусите и големите превозни средства рушат повече пътищата, а не леките коли“, казва тя.