Един от най-слабите моменти при осъществяване на мерките за сигурност на българските автогари е проверката на багажа на пътниците. Право на това имат охранителните фирми, наети от автогарите. Това коментира Иво Кирилов от отдел "Пътна полиция" по време на кръглата маса „Състояние, проблеми и сигурност на автобусния транспорт”, предаде БТА.
При изоставен багаж или подозрително лице гардовете трябва да сигнализират полицията, посочи той. По думите му служителите на охранителните фирми трябва да са обучени и да подлежат на контрол от страна на органите на реда.
Друго важно нещо са охранителните камери, които на Централната автогара София са общо 60. Целият персонал на гарите е инструктиран да сигнализира при случаи на подозрение, каза изпълнителният директор на автогарата Иван Мирославов.
По думите му в делничните дни през поверения му обект минават по 10 000 души, а по празник са двойно повече. Те се качват или слизат от общо около 600 автобуса дневно и е изключително трудно всеки пътник да бъде държан под око.
Единствено в Израел този контрол на багажа е много голям, а при нас и в цяла Европа основно се разчита на бдителността на гражданите, твърдят експерти. Неразрешен у нас остава и "вечният" проблем с пакетите, които се предават на шофьорите, за да бъдат предадени на някоя от спирките по пътя.
„Контролът по отношение състоянието на водачите е в ръцете на самите фирми, които трябва да го организират”, посочи още Кирилов. Той и подчинените му контролират предимно т. нар. случайни превози и автобусите, превозващи деца.