Един от най-слабите моменти при осъществяване на мерките за сигурност на българските автогари е проверката на багажа на пътниците. Право на това имат охранителните фирми, наети от автогарите. Това коментира Иво Кирилов от отдел "Пътна полиция" по време на кръглата маса „Състояние, проблеми и сигурност на автобусния транспорт”, предаде БТА.

При изоставен багаж или подозрително лице гардовете трябва да сигнализират полицията, посочи той. По думите му служителите на охранителните фирми трябва да са обучени и да подлежат на контрол от страна на органите на реда.

Друго важно нещо са охранителните камери, които на Централната автогара София са общо 60. Целият персонал на гарите е инструктиран да сигнализира при случаи на подозрение, каза изпълнителният директор на автогарата Иван Мирославов.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По думите му в делничните дни през поверения му обект минават по 10 000 души, а по празник са двойно повече. Те се качват или слизат от общо около 600 автобуса дневно и е изключително трудно всеки пътник да бъде държан под око.

Единствено в Израел този контрол на багажа е много голям, а при нас и в цяла Европа основно се разчита на бдителността на гражданите, твърдят експерти. Неразрешен у нас остава и "вечният" проблем с пакетите, които се предават на шофьорите, за да бъдат предадени на някоя от спирките по пътя.

„Контролът по отношение състоянието на водачите е в ръцете на самите фирми, които трябва да го организират”, посочи още Кирилов. Той и подчинените му контролират предимно т. нар. случайни превози и автобусите, превозващи деца.