При назначаване на служебното правителство президентът се ръководи от функции, които следва то да изпълнява за краткия период на неговата времева компетентност. Назначените членове на служебното правителство са професионалисти, доказали своите възможности и с опит, натрупан на предишни техни длъжности.
Това се заявява в позиция на Администрацията на Президента по повод публично изразени опасения за легитимността на решенията на служебното правителство, съобщиха от прессекретариата на държавния глава.
Краткото време, през което действа служебното правителство, а и възможността за включването в него на доказани професионалисти, подкрепя досегашния опит за негови членове да се назначават утвърдени в своите области специалисти. Изискването те да освободят досегашната им длъжност основателно не е било наложено от досегашната практика. Обратното би било прекомерно с оглед на времевата компетентност на правителство, назначено от президента съгласно Конституцията. Като се отчита, че времето на отпуск е период, през който лицето не дължи полагане на труд и следователно не осъществява друга дейност, се осигурява възможността това лице да концентрира усилията си единствено към задачите на служебното правителство.
В допълнение, действащото законодателство съдържа достатъчно гаранции, че членовете на служебното правителство ще осъществяват добросъвестно своите функции.
Практиката при определянето и назначаването на предходните две служебни правителства не е била подлагана на съмнение, нито по отношение на съответствието с буквата и духа на Конституцията, нито по отношение на начина, по който лицата са подхождали при изпълнение на служебните си задължения. През време на своята дейност те създадоха добри образци за служебно правителство, действало въз основа и в изпълнение на Конституцията, а също така спечелиха общественото доверие и одобрението на гражданите и на политическите сили.
Служебното правителство действа при разпуснат парламент, поради което позоваването на несъвместимости, които важат за народни представители, няма връзка с правното положение на действащи народни представители, тъй като такива просто няма. В свое решение Конституционният съд не казва нито дума за несъвместимост на членове на служебно правителство, а през цялото време говори за парламентарно избран Министерски съвет.
В заключение и с оглед на спецификата на правителството, което е назначаемо, временно, служебно и политически неотговорно пред парламент, президентът би трябвало да има достатъчна свобода в търсенето на най-подходящите хора в състава на служебното правителство. По този начин държавният глава би могъл да гарантира висока степен на ефективност на служебния кабинет, която той трябва да постигне в кратък и формално ограничен срок, се казва още в позицията.