В Европа 75% от младите хора между 15 и 24 години признават, че не могат да различат фалшиви от истински новини.
Това каза еврокомисарят по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел в столичното 18-о училище, където се проведе първата видеоконференция по проекта „София и Европа за младите – 3D – демокрация, диалог и дебат“.
„Силата им е, че въздействат върху емоциите. Неслучайно наше изследване показа, че трите теми, по които фалшивите новини имат най-голямо въздействие в Европа, са здравето, околната среда и миграцията“, обясни тя.
По думите й фалшиви новини винаги е имало, но новото сега е скоростта, с която се разпространяват, както и мащабите, които имат. Габриел припомни, че в Европейската комисия ясно са казали, че са им необходими действия едновременно на няколко нива.
С днешната конференция се поставя началото на първата европейска седмица на медийната грамотност.
„Целта ни е цялата тази една седмица - между 18 и 22 март, в цяла Европа да привлечем вниманието върху медийната грамотност. Да видим как, можем ли и какво още трябва да научим, за да отличаваме истините от неистините. Много критично да оценяваме огромното количество информация, което е навсякъде около нас. В цяла Европа ще има такива събития“, каза Мария Габриел.