Неподдържана пътна инфраструктура и опасни кръстовища създават предпоставки за тежки катастрофи. За това сигнализират от Института за пътна безопасност.
Пример за опасно кръстовище е това, което се намира на изхода за село Мрамор, недалеч от столичния квартал „Обеля”. Причината – липса на осветление в тъмните часове на денонощието, ограничена видимост през деня заради непочистена растителност, липсата на пътна маркировка, както и знакът „Стоп”, който, според пътни експерти, е подставен на неправилно отстояние от кръстовището.
Трасето, което свързва Костинброд и Калотина, е едно от натоварените. Там също буйна растителност и липса на маркировка затрудняват движението, а състоянието на пътя е такова повече от 5 години, споделят местните жители.
„Просто става на руска рулетка. Нито се чистят храсти. Най-малкото едно изпъкнало огледало може да се сложи, за да има видимост”, коментира пред bTV Михаил Михайлов, който е жител на Костинброд.
„Като изключим един ръждясал стоп, няма никакви указателни табели. Нито предупреждение за опасно кръстовище, нито намаляване на скоростта”, посочи Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност.
От института сигнализират многократно пътната агенция. По думите на Руслан Баджеков обаче резултат няма: „Изчистването на едни храсталаци става за минути. Не изисква някакво финансово колосално усилие. Пътят е в такова състояние, че не позволява бързо каране. И това е късметът да няма загинали”.
Пътят Стара Загора – Чирпан е от второкласната републиканска мрежа. За последно е ремонтиран преди 20 години. Падне ли мъгла, дори опитните шофьори срещат трудности. Местните разказват, че зимата има доста катастрофи заради това, че маркировката не се вижда.
Истинско изпитание за шофьорите е и третокласният път между ямболските села Бояджик и Златари. Всеки ден по него минават автобуси с работници към „ТЕЦ Марица-Изток”.
По изчисления на Института за пътна безопасност опасните кръстовища в страната са около 5000. Оттам настояват за ревизия на всяко едно.
От Агенция „Пътна инфраструктура” отговориха за bTV, че поддръжка на различните класове пътища се прави постоянно, а през тази година за това са вложени близо 31 млн лева.