Протест на част от автобусните превозвачи ще спре за час и половина 2000 автобуса в цялата страна утре. Причината – спор между отделните фирми и сдружения в бранша по законопроект, чиято цел е да ги обедини.
Ако спорният законопроект не бъде изтеглен до 12 ч. утре на обед, несъгласните с него автобусни превозвачи ще спрат за час и половина всичките си курсове, които започват в 14 часа.
От сдружението изчисляват, че само от Централна автогара в София със закъснение ще тръгнат около 200 автобуса. Ако всичките са пълни, близо 10 000 пътници ще бъдат потърпевши.
Превозните средства, които вече пътуват в 14 ч., няма да спират.
Спорният законопроект за създаване на автомобилна камара, която да обедини всички превозвачи, доведе до раздор в бранша. Търговското име "Автомобилна камара" било запазено месеци преди внасянето на законопроекта.
„Ако аз сега запазя едно име, да кажем, "Първо частно транспортно министерство", мога ли да внеса законопроект за него”, попита Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива.„Защо Миролюб Столарски регистрира и после прехвърли в един и същи ден регистрацията на името и прехвърлянето към КРИБ? Защото някой трябваше да го направи”, каза Кръстьо Кръстев от КРИБ.
„Доколкото знам, вие трябва да защитавате интересите на бизнеса, на реалния бизнес, а не на хората, които се явяват като аз, чичо и вуйчо”, коментира Миролюб Столарски от Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт.
„След като се решили да го запазят, са го запазили, аз не виждам някакъв проблем”, отвърна Станислав Иванов от ГЕРБ.
А докато в бранша се карат, потърпевши са пътниците като Теменуга. Тя е доволна, че ще пътува от Бургас за Пловдив днес, а не утре.
Засега само един от вносителите на проекта от „Воля” оттегли подписа си.
„Ако тези текстове станат факт, ние трябва да увеличим цените на билетите”, категорична е Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива.
Така обаче се стигна до ултиматум и от двете страни на транспортния бранш. Ако проектът не бъде изтеглен, утре протестират автобусните превозвачи, ако пък бъде отложен – излизат останалите.
Така протести срещу законопроекта, който цели обединение на превозвачите, ще има при всички случаи – ако не бъде изтеглен ще стачкуват една част от бранша, а ако бъде – другата. Топката е в полето на депутатите.