Здравейте, изпращам Ви официалното ми писмо до Столична община по проблем, за който им сигнализираме за пореден път и за който никой нищо не прави. Дано Вие да успеете да им изострите вниманието. Снимки и видео няма да пращам, каня Ви сами да поснимате някоя сутрин на една от автобусните спирки (например сп. "БЛ. 206 Ж.К. ДРУЖБА-2") в столичния квартал Дружба 2.Уважаеми институции, Пише Ви една възмутена гражданка на София, родена, отраснала и прекарала почти целия си съзнателен живот в този град. А причината, поради която се обръщам към Вас за пореден път, е столичният градски транспорт и по-точно линия номер 204. Това е линия, която използвам ежедневно и в двете посоки, като пътувам от и за работа, или другаде. Заедно с мен я използват и много други хора, което е нормално, предвид, че тя свързва комуникативни източни с южни райони, а маршрутът й е доста дълъг. Няма да е пресилено, ако кажа, че това е една от най-натоварените и най-дългите линии в София.Преди години линията се обслужваше от стари икаруси и сравнително нови мерцедеси (от времето на кмета Стефан Софиянски). Впоследствие линията беше дадена на концесия на фирма „Карат-С“ и гореспоменатите автобуси бяха заменени с нови автобуси Мерцедес. „Карат-С“ сключва договор със Столичната община на 3 ноември 2008 г. за обслужване на 16 линии от градския транспорт на София за срок от 8 години. Кмет по това време е настоящия премиер Бойко Борисов.От тук произтича и проблемът, за който ви пиша. Той не е нов, а отдавнашен. Това обаче не бива да е повод за оправдания, а за още по-бързо намиране на решение на проблема. Голяма част от автобусите, които се движат по линията, дадена на концесия на „Карат-С“, са малки автобуси, които не могат да поемат огромния брой пътници. Дори и извън час пик автобусът се пълни до горе. Не един път пред очите ми се е случвало на спирката да останат пътници, които не могат да се качат в автобуса. И то още на трета-четвърта спирка в Дружба-2, а до края на квартала има още поне 4 спирки. Да се качите от тях в автобус 204 е мисия невъзможна. А тези, които все пак успеем да влезем вътре, тъй като лично аз ходя до първата спирка на автобуса, се чувстваме натъпкани като в консерва. Това е всеки божи ден, повярвайте ми, кошмарът е пълен. Това създава напрегната атмосфера сред пътниците. На всичкото отгоре автобусите са без климатик, което в комбинация с почти никаквото свободно пространство в и жегите усложнява още повече ситуацията. През лятото редовно на някого му става лошо от блъсканицата и от задух.През зимата имаме невероятното удоволствие да се возим в неотопляеми, ледено студени автобуси, които не спазват разписанието си. Всяка вечер ми се налага да чакам автобус 204 между 20 и 40 минути – за справка отворете разписанието на СК „Градски транспорт“ и вижте на какъв интервал трябва да се движат колите в час пик! https://schedules.sofiatraffic.bg/autobus/204. Редовно не мога да се кача, а и не само аз, в първия дошъл автобус след половинчасово чакане. И не ги оправдавайте със задръстванията в централната част на София, защото 604 и 76 също попадат в тези задръствания, но докато аз вися и чакам 204 на сп. „Хотел Плиска“, минават поне по три автобуси 604 и още толкова автобуси 76.Известно ми е, че „Карат-С“ няма в наличност достатъчен брой съчленени автобуси, които могат да поемат по-голям брой пътници. Просто е нелепо да се използват малки коли в час пик, при положение, че се движат на интервал от 20 до 40 минути. Нашите институции, които претендират, че се грижат за своите граждани, остават глухи и слепи към оплакванията на гражданите си, защото аз не съм първата, която пише по този въпрос и която задава логични въпроси:Защо, Господа управляващи, возещи се в скъпите си Мерцедеси и Бе Ем Ве-та, досега не сте прекратили концесията на фирма „Карат-С“, която осигурява изключително дискомфортно, да не кажа ужасяващо пътуване на Вашите избиратели?Предвид, че през 2015 г. се разбра, че Столична община няма да подновява договорите за концесия на линиите 30, 42, 54, 68, 84 и 90, ще си позволя да цитирам: „Също така общинският съвет реши Столичната община да не подновява договорите по шест линии на автобуси от градския транспорт, които изтичат в края на тази година. Те ще бъдат обслужвани от общинското дружество "Столичен автотранспорт". Линиите са 30, 42, 54, 68, 84 и 90. В момента две от линиите се обслужват от МТК Транс, а останалите от "Карат - C".“За мен остава необяснимо защо линия 204, обслужвана от фирма „Карат-С“, не е в този списък???Като съвестна гражданка на София, която ползва услугите на градския транспорт и си плаща ежемесечна карта за това, настоявам за отговори, настоявам и за следното:1. Използване по линия 204 само на съчленени автобуси.2. Обурудване на автобусите с климатици.3. Стриктно спазване на разписанието на движение на колите по линия 204. Нима никой не ги контролира, нима никой не вижда, че ги няма по 30-40 минути, а после идват по два автобуса, да не се загубят случайно по пътя?4. Разваляне на концесията с „Карат-С“, ако не изпълни първите три условия и съответното им изпълнение от общинската "Столичен автотранспорт" ЕАД.Като човек, който иска да продължи да живее в София, който си плаща редовно данъците тук, който е загрижен за града и хората, който е отнел от времето си, за да ви напише това писмо, очаквам скорошния ви отговор.С уважение,Юлияна Гаджева10.10.2016 г.