Тяхната версия е, че Ивайло Кепов и Георги Лазов са били отвлечени, когато са навлезли в опасната иракска зона в стремежа си да спестят пари от такси и най-вероятно да купят по-евтин бензин.

Крум Николов и Любен Найденов имат 30-годишен стаж в международните превози. Всеки от тях е пътувал до Ирак повече от 200 пъти. Познават маршрута на пръсти и твърдят, че днес един шофьор може да пресече иракската граница без особен риск, ако познава добре района и местните хора.

""За най-безопасен маршрут си го имаме Хабур - от турска страна - Захо в Ирак. Не сме имали проблеми", казва Крум Николов.

По този път през турско-иракската граница и сега минават 2/3 от товарните превози към Персийския залив. Само че опашката от камиони е голяма, плаща се мито, а немалко пари отиват и за подкупи. За да си върнат част от парите някои шофьори на автовози рискуват и влизат навътре в Ирак. Други избират прекия път откъм Сирия.
""Най-опасният маршрут е неписано за Мосул. Този пряк маршрут не се използва от нашия транспорт с цел, защото има много нападения", пояснява Крум Николов.

Тъкмо този маршрут са избрали похитените български шофьори. Те минават през сирийския пункт Йарубия и влизат в Ирак при град Саада.

След кризата със заложниците автовозите вече избягват да влизат на повече от 50 километра в Ирак. Някои превозвачи даже предават товарите на граничните пунктове. Другият начин да бъдат избегнати граничните рискове е камионите да бъдат конвоирани до крайната цел. Във всички случаи, обаче транспортните фирми, които изнасят коли, трябва да имат сключени договори с получателя в Ирак.