Shazam, услугата за мобилно разпознаване на музика, е получила 30 млн. долара финансиране, което е увеличило нейната оценка на $ 1 млрд. Компанията не разкри кои са новите инвеститори, но каза, че те не са инвестирали преди в Shazam.
Мобилното приложение, което може да се инсталира на смартфони, компютри и дори на очила Google Glass, работи, като „слуша” околните звуци и разпознава песен, ако такава звучи в момента, като докладва на потребителя името й, както и това на изпълнителя.
Стартът на компанията беше през 1999 г., но истинска популярност тя постигна с пускането на собствено приложение в App Store за iPhone през 2008 г., а през 2014 г. пусна и десктоп приложение за Mac-ове. В периода за последните осем години компанията не е реализирало печалба: най-малката загуба беше малко под 136 000 долара през 2009 г., а през 2013 г. Shazam е загубила 3 млн. долара.
През 2005 г. Shazam дори продаде основната технология зад своята услуга на звукозаписния лейбъл BMI, преди да си го откупи обратно шест години по-късно срещу неназована сума.