Най-забавните мъже в автомобилната журналистика подписаха договор с Amazon за ново шоу, което ще конкурира бившето им предаване Top Gear.
Предаването ще се излъчва чрез услугата Amazon Prime – онлайн платформата за видео срещу месечен абонамент на Amazon, създадена като конкуренция на Netflix.
Уволненият от BBC Джеръми Кларксън се събира с бившите си колеги, а изпълнителен продуцент на шоуто ще бъде Анди Уилман, който в миналото е ръководил Top Gear.
Договорът е за 36 епизода в рамките на 3 години. Новото предаване все още няма име, тъй като BBC държи правата за марката Top Gear. Сред другите проекти на Amazon Prime за новия сезон са първият ТВ сериал на Уди Алън и филма на Ридли Скот - The Man in the High Castle.
Top Gear, едно от най-успешните предавания в историята на BBC, се завръща догодина по BBC2 с водещ Крис Евънс от сутрешното шоу на британското Radio 2. Последният епизод с Кларксън, Мей и Хамънд беше гледан от над 5 милиона души.
Джеръми Кларксън, разбира се, не остана длъжник на BBC и коментира преминаването си в новата медия така: „Чувствам се все едно съм се измъкнал от аероплан с перка и съм влязъл в космически кораб”.
А Джеймс Мей добавя: „Доста иронично е, че точно ние сме част от новата епоха в смарт телевизията (smart TV), нали?”
Продуцентът Анди Уилман сподели, че не се притеснява от липсата на права върху името Top Gear. „Отминаха годините, когато лоялността към даден канал и час на излъчване бяха от значение. От класическа телевизия минаваме към глобална платформа, където тези правила не важат” – обясни Уилман, който е приятел на Кларксън още от гимназията.
Корекция: Първоначалните данни бяха само за три епизода. По-късно Financial Times написа, че според негови източници сделката на стойност 250 милиона долара е за 36 епизода в рамките на три години (31 юли, 10:10 ч.)