Социалната мрежа „Фейсбук” въвежда голяма промяна – в бъдеще в основния раздел „Новини” (News Feed) ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите, за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама, съобщиха Ройтерс и Франс прес.
Този ход вероятно ще нанесе удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама, отбеляза Асошиейтед прес.
Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието във „Фейсбук” през последните години.
Досега алгоритмите на социалната мрежа приоритизираха съдържание, което потенциално би провокирало потребителите към повече взаимодействие с него – като харесвания или коментари, например.
Целта вече не е такава и вместо това „Фейсбук” ще помага на потребителите си да имат „по-смислени социални контакти”, написа изпълнителният директор и съосновател на мрежата Марк Зукърбърг.
„Фейсбук” и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, свързани с разпространението на фалшиви новини, вкл. и такива, които може да са повлияли на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Вижте и видеото: