Директорът на „Пирогов” проф. д-р Асен Балтов издаде заповеди за уволнения на служителите от дежурния екип, върнал 74-годишния пациент, който впоследствие почина, съобщиха от болницата.

На 16 септември Спас Добрев и съпругата му Евелина чакат близо час и половина линейка да се отзове на повикването им, а в последствие в две болници не искат да приемат пациента. Добрева написа открито писмо до здравния министър, след което последва проверка на болничните заведения.

„Пирогов“

От „Пирогов“ признават, че са отпратили Добрев, който страда от тежка анемия със съмнения за онкологично заболяване.

В официално писмо до медиите от болницата обясниха, че вътрешната проверка е констатирала, че дежурният екип в кабинет №126 в спешното отделение не е извършил регистриране в болничната информационна система на докарания от екип на спешна помощ Спас Добрев.

Също така не са документирани резултати от извършен преглед и не са проведени лабораторни изследвания на пациента.

При проверката е установено неспазване на техническите и технологичните правила и неизпълнение на трудовите задължения на дежурния екип, посочват от „Пирогов”. Затова е издадена заповед за уволнение.

Евелина Добрева коментира пред bTV, че е удовлетворена, че вече има наказания.

Александровска болница

Проверката в „Александровска болница”, където впоследствие е откаран Добрев, пък е установила, че при тях пациентът е приет незабавно в спешното отделение в крайно тежко увредено общо състояние и веднага са започнати съответстващи на състоянието му медицински дейности.

Според вдовицата приемът всъщност е бил забавен.

От болницата отбелязват, че това е станало в 18:15 ч. – близо два часа след първоначалното повикване на линейката. Лечението на Добрев в реанимацията започва в рамките на 15 минути, но пациентът умира два часа по-късно, казаха от болницата.

„Констатациите от проверката са, че няма пропуски и грешки, както по-време, така и по-качество в оказаната медицинска помощ на починалия пациент“, заяви доц. Димитър Буланов, зам.-директор по лечебната дейност в УМБАЛ „Александровска“.

Снимка: bTV

Спешната помощ

Д-р Даниела Мазганска, лекарят в линейката, която оказва помощ на Добрев, разказва, че пристига на петата минута, след като получава адреса от дежурните диспечери. Адресът обаче е забавен заради липса на екипи.

Признава, че за да приемат пациента в „Пирогов“, е излъгала, че линейката не е оборудвана. Но пак не го приели. Затова се отправили към най-близкото спешно отделение – в Александровска болница.

„Там пак беше – дали да го приемат, дали не знам си какво. В крайна сметка човекът изпадна на нашата носилка в клинична смърт“, разказа тя.

Снимка: bTV

 

„Св. Иван Рилски“

Дни преди да смъртта си Добрев е постъпил за лечение в болница „Св. Иван Рилски“. Два дни преди датата за изписване той по свое желание напуснал болницата, с уговорката да се върне на следващата сутрин за преглед. Той обаче не се явил, а няколко часа по-късно се стигнало до викането на линейка.

„Ако той е бил в болнично заведение, времето за реакция, за оказване на нужната му медицинска помощ, би било по-бързо отколкото в случая и това би повишило шансовете му за оцеляване“, коментира директорът на УМБАЛ „Св. Иван Рилски д-р Дечо Дечев.

Снимка: bTV

Съпругата на Добрев отрича той да е трябвало да лежи в болницата и твърди, че е ходил там само два пъти през тази седмица за вливания.

Следващата седмица се очакват резултатите от проверката на здравното министерство.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement