Бившият директор на „Пирогов” д-р Спас Спасков предположи, че дежурният лекар в болницата не си е свършил работата както трябва със случая със 74-годишния мъж, който почина, след като две лечебни заведения отказаха да го приемат.

„Моето мнение, че се е погледнало повърхностно на това оплакване и пациентът е върнат от незаинтересованост към работата”, отбеляза той в предаването „Тази сутрин” по bTV.

Според него въпросният лекар не е за това място. По думите на Спасков най-вероятно управлението на болницата ще вземе отношение по въпроса.  

Адвокатът по медицинско право д-р Мария Петрова очерта три проблема.

“Първият е тел. 112, диспечерите там и начинът, по който се прехвърлят обажданията, Вторият е проблемът с лечебните заведения, които поради лошото финансиране и лошата организация не желаят да приемат пациенти в критично състояние, и третият е с пациентите, които са терминално болни и имат нужда от палиативни грижи, което понякога може да е и спешно състояние. В България не само нямаме финансиране, нямаме и звена, в които тази помощ да се окаже”, коментира тя.

Във връзка със закъснението на линейката Пламен Таушанов, председател на Българската асоциация за закрила на пациентите, посочи, че най-вероятно първоначално пациентът е бил квалифициран в зелен код, тоест линейката е следвало да отиде до 120 минути.

„Когато жената се е обадила последния път, вече е бил в т. нар. червен код, тоест животозастрашаващо състояние, и линейката е пристигнала в рамките на 10-ина минути, както е по стандарта”, заяви той.