Около 400 жители на Карлово блокираха жп гарата в града в знак на протест срещу спирането на влакове, планирано от Министерството на транспорта. Лично ресорният министър Ивайло Московски ги увери, че до седмица ще бъдат възстановени осем от спрените към момента 12 влака до и от Карлово.
Блокадата започна в 9:00 часа и продължи около 15 минути, което причини закъснение в разписанието на три влака - Карлово-Пловдив, експресния влак от Бургас за София и първия за деня влак от София за Бургас.
Московски бе категоричен, че няма как да се изпълни искането на синдикатите за връщането на девет влака. Министърът добави, че през следващите три месеца ще се разработи Национална инвестиционна стратегия за реформа и развитие на БДЖ, която да важи за следващите седем години. Това, по думите му, ще гарантира, че тя ще бъде изпълнявана от което и да е ръководство на жп превозвача, както и от всяко следващо правителство.
Министър Московски припомни, че към момента натрупаните дългове на БДЖ са над 550 млн. лв. За развитието на железниците ще се разчита и на средства от Европейския съюз, като ще се кандидатства по ОП „Транспорт".
На въпрос дали да се очакват съкращения в железниците министърът отговори, че те са неизбежни, но ще бъдат съкращавани хора на пенсионна възраст. „Ще има влакове, които със сигурност ще отпаднат, но това ще бъдат най-нерентабилните в страната”, обеща Московски. Той се ангажира и с това, че локомотивното депо в Карлово няма да се закрива и 32-мата работници ще запазят местата си.
От протестиращите, сред които имаше ученици, студенти, пенсионери, работници и представители на местната власт, казаха на министъра, че ако не изпълни обещанието си, блокадите на жп линията ще продължат.
От железничарския синдикат поискаха в стратегията да бъде възложено на общините да заложат като алтернатива на спрените влакове автобусен транспорт.
Всички искания на карловци бяха оформени в декларация, която бе връчена на министъра. Кметът на Карлово Емил Кабаиванов каза, че оттук насетне каквото и да се предприеме по отношение на железниците, трябва най-напред да се обсъди с местната власт.