Решението, което предлагаме е да продължим с процедурата за концесията на летище „София”, водени от убеждението, че това наистина е по-доброто икономическо решение за летището. Това заяви финансовият министър Владислав Горанов, цитиран от БГНЕС.
Синдикатите са против това действие и излязоха с анализ по темата, имаше и протести на служители.
Горанов обясни, че не е запознат с конкретния анализ и допълни, че въз основа на анализ, изготвен от експерти е предложена концесията.
„Като икономист, не като политик, винаги съм смятал, че частната инициатива носи по-добро управление на активи. Ако смятате, че управлението на летището е възможно най-доброто, тогава би трябвало да не се концесионира”, заяви Горанов.
Той обясни, че може да се постигне много по-ефективна работа на летището и примери за това има от цяла Европа.
„Решението, което предлагаме е да продължим с концесията, водени от убеждението, че това наистина е по-доброто икономическо решение за летището”, категоричен бе финансовият министър.
Запитан дали дейността на летище „София” ще се свие след концесията, Горанов обясни, че точно обратното – ще се разшири и инфраструктурата и пътникопотокът.
„Защо, според вас именно синдикатите са против концесия? Защото вероятно летището започва да работи по-ефективно. Често ефективността означава решения, свързани с броя на работниците и служителите”, каза още Владислав Горанов.