Образователният министър Меглена Кунева спря поръчка за рекламни материали на стойност 2 млн. лв. Според обявената на сайта на МОН заявка парите щяха да бъдат инвестирани в папки, тефтери, запалки, куфари и тоалетни несесери.
Кунева обяви, че поръчката е пусната зад гърба й, докато е в отпуск.
Целта на вече спряната поръчка е постигане на по-голяма информираност и публичност за работата на образователното министерство. Бюджетът трябваше да усвоят 3 фирми в следващите 4 г.
Зам.-министърът на образованието Диан Стаматов заяви, че не вижда нищо лошо в рекламата и според него колкото повече рекламираме нашето образование, толкова по-добре. „Дали с шапка, дали с химикал, дали с блузка, дали с книга, дали с тетрадка - толкова по-добре”, каза той.
В поръчката се споменаваха запалки, дъждобрани, възглавнички за пътуване, куфари, тоалетни несесери и джобни ножчета. Експерти в рекламата се питат към кои групи в обществото са насочени разнообразните сувенири?
Специалистът Любомир Аламанов разяснява, че в комуникацията първо се казва какви са целите на комуникацията, подхожда се стратегически, избират се целевите групи, посланията и чак след това се тръгва на самите канали.
Аламанов допълни, че министрите няколко пъти са били съветвани в това, че не количествените параметри, а посланията и комуникацията са важни за достигането на информацията до повече хора.
Министър Кунева обеща да събере добри практики как и за какви материали да се похарчат парите.