България, в която няма как да не се влюбиш от пръв поглед и която е скритото бижу на Европа - такъв образ на страната ни цели да изгради един от видеклиповете за българското председателство на Съвета на ЕС, който беше представен днес пред журналисти в НДК.
В клипа момче и момиче (в ролите са актьорите Бойко Кръстанов и Лорина Камбурова – б.р.) се запознават на жп гара и заедно започват да пътешестват из България и виждат нейната красота, обичаите, срещат се с различни хора. Нестинарството, кукерските маски, чистата храна, българската музика, хората на България, гостоприемството им, кирилицата и бързият интернет са сред акцентите в разказа за страната ни във видеото, което е издържано в стила на туристическата реклама.
В него обаче не липсват и твърдения със спорна достоверност като това, че у нас имаме "най-бързия интернет в Европа" - поне глобалният индекс на SpeetTest показва, че начело от европейските страни е Исландия. Пред нас са Латвия, Малта, Германия, Великобритания, Белгия, Португалия, Франция, Люксембург, Испания, Норвегия, Дания, Литва, Швейцария, Холандия, Швеция, Унгария и съседна Румъния, която в поредна класация е (значително) пред нашата страна.
Няма как да не се влюбиш в нея от пръв поглед from EU2018BG on Vimeo.
„Идеята е да покажем непознатата България, как тя изглежда през погледа на младите хора, дигиталната България”, обясни министър Лиляна Павлова, цитирана от БТА. Тя разказа, че клипът е заснет за 10 дни и са правени снимки в цяла България, което е изисквало сериозна техника и експертиза.
Видеото е озаглавено "Няма как да не се влюбиш в нея от пръв поглед!" и е продуцирано от Димитър Гочев, режисьор е Божидар Велинов, а сценаристи са Мирон Крумов и Мариана Събева.
Вторият клип, който беше представен днес, е за приоритетите на българското председателство. Той използва кадри, които виждаме и в промо клипа с актьорите. Подготвен е и трети клип, който показва българските постижения.
И трите клипа ще имат превод на английски език, както и жестомимичен превод. Има и музика, която е специално композирана за председателството.
Общо цената за създаване на видеоклиповете е 202 хиляди лева.