Директори: Образователните медиатори са добър пример за справяне с отсъствията

Разнопосочни реакции след предложение на МОН да създаде екипи, които да обикалят домове на отсъстващи ученици

Николета Хаджийска Николета Хаджийска

Публикувано в  09:00 ч. 07.08.2019 г.

Ново предложение на Министерството на образованието предизвика реакции в образователните среди. Идеята на ведомството е специални екипи да посещават ученици, които отсъстват без уважителна причина от час.

За „Тази сутрин” директорът на ОУ „Неофит Рилски" в Самоков Мариана Солунска обясни, че през изминалата учебна година, екипът на институцията е обикалял 2 пъти месечно ромската махала на града. Като причина директорката изтъкна отсъствието на 100% ученици от уязвими групи. По думите ѝ обходите са дали резултат, тъй като са успели да върнат децата в клас.

Експертът обясни, че има случаи на ученици, които отсъстват поради социални проблеми – липса на средства и облекло, а в някои семейства от малцинствата учениците се налага да работят или гледат по-малки братя и сестри.

Снимка: btvnovinite.bg

Солунска подчерта, че добри резултати дават т.нар образователни медиатори, които помагат при случаи с отсъстващи по неуважителни причини ученици.

По думите на директорката МОН отпуска 30 млн. лв. към училища с ученици от уязвими групи. От тези средства училището в Самоков получава 180 хил. лв., а учителите, които правят обходи, получават бонус към заплатите си именно от тези пари.

Снимка: btvnovinite.bg

Заместник-директорът на ОУ „Тодор Каблешков" в София Галина Тимова също определи работата на образователните медиатори като успешна и посочи, че те са добър пример за справяне с отсъстващите ученици.

Снимка: btvnovinite.bg

Преподавателите са на мнение, че мобилните връзки в днешно време са изключително предимство, тъй като може да се установи контакт с ученика или родителя в рамките на деня.

Зам.-директорката обясни, че всекидневни и моментални посещения не са най-добрият ход, който МОН може да предложи. В случай, че се наложат такива обходи, то, Тимова смята, че те трябва да се извършват от медиаторите, които да служат като мост между семействата и институцията.

Снимка: btvnovinite.bg

В петиция против проекта се включиха над 5 хил. учители. Организаторът на петицията Мария Николова също призова за използването на медиатори, които не са от учителските среди, а познават спецификите на определен етнос.

От министерството контрират идеята, като посочиха, че работата на учителя не е само с учебниците, а и с учениците. 

Снимка: btvnovinite.bg

Предстои обществено обсъждане по темата. 

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече