Ген. Русев: Замирисва ми на чистка в авиацията

Нали сме НАТО, ние трябва да пазим. България има изтребителна авиация с традиции, подчерта командирът на „Граф Игнатиево“

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  09:21 ч. 15.10.2022 г.

Бойните ни пилоти очакват политическо решение за това какво ще се случи, когато наличните МиГ-29 вече няма да могат да летят и докато новите изтребители F-16 пристигнат. 

В "Тази събота" по bTV командирът на авиобаза „Граф Игнатиево“ ген. Николай Русев предупреди, че бойните способности се възстановят трудно. 

„Правим всичко възможно да изкараме дежурството на МиГ-29 до 2023 година. Ние носим дежурство и ще го правим до последния си ден. Загубим ли веднъж способности, възстановяването е трудно“. 

„Не говорим за „Грипен“. Говорим за заместващ изтребител. Нямаме отговор за изтребител Ф-16 втора ръка от САЩ и Израел. Нямаме време да чакаме. Затова са запитани Франция, Италия и Швеция. Отзоваха се Швеция и Франция“, добави той.

Според него може да се лети на всеки друг европейски изтребител и допълни, че в момента са необходими заместващи изтребители.

„Много страни експлоатират около нас по няколко типа изтребители – в Гърция са четири типа. Белгия, Дания и Нидерландия поддържат авиация и дежурство. Ние сме на фронтовата линия, а ние се опитваме да кажем, че не трябва да носим дежурство – някой да го прави вместо нас. Нали сме НАТО, ние трябва да пазим. България има изтребителна авиация с традиции, ние сме длъжни да ги продължим. Ако някой иска да понесе политическата отговорност, да го направи“, категоричен е командирът на "Граф Игнатиево" и уточни, че всеки изтребител е съвместим с Ф-16.

„Замирисва ми на чистка в авиацията. Всички, които са обслужвали руската техника, да бъдат освободени, за да останат тези, които ще експлоатират Ф-16. Това е непристойно поведение. Те могат да продължават с усилията, ние ще ги гледаме отгоре – това е несериозно. Всички могат да се справят с американската техника“, подчерта Русев.

В авиобаза „Граф Игнатиево“ се експлоатира три вида техника, допълни Людмил Вълков, зам.-командир по Авиационна техника и въоръжение в авиобазата.

„В момента ресурсът, с който разполагаме е ограничен. Инструментите, с които можем да го управляваме, са ограничени. Ако договор за ремонт на двигателите на МиГ-29 се случат, това ще помогне се дежурството през 2023 година, но не и за след това. Не се знае и Полша докога ще помага за поддръжката на самолетите“, допълни той.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече