Николай Нанков: Незаконно са платени 150 млн. лева за участъка Ботевград-Мездра

Асфалтът се нагъва като юфка в активните ленти заради тежкото претоварване на камионите, добави бившият регионален министър

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  18:02 ч. 10.03.2023 г.

„Кога са лоши инхаус договорите – когато ГЕРБ ли работи по тях, или когато служебния кабинет на Радев с министър Шишков работи по тях. Ако бяха порочни тези договори, те трябваше да бъдат прекратени“.

Това заяви в предаването „Лице в лице“ Николай Нанков от ГЕРБ, бивш министър на регионалното развитие и благоустройството.

Той добави, че е направено авансово плащане на 29 декември 2022 година на участък от магистралата Русе-Велико Търново без да има строително разрешение и инвестиционен проект.

„Същите, които твърдяха, че това е незаконосъобразна практика, го практикуват“, посочи Нанков.

„През 2019 година кабинетът на Бойко Борисов сключи договор за участъка Ботевград-Мездра. Заложи се като начин на плащане 100% при приемане на обекта – без авансови и междинни плащания, след Акт 15. Да де, но ноември миналата година тези договори са изменени. Това е грубо нарушение на Закона за обществените поръчки. В полза на строителя тези договори се индексират, има междинно плащане и са изплатени над 150 млн. лева. Абсолютно незаконно“, каза бившият министър на регионалното развитие.

На Северната тангента в София има дупки и кръпки, призна Николай Нанков.

„Тук говорим за контрол на поддръжката на пътищата. Трябва да си дадем сметка, че до 2018 година се строеше по норми от съветско време. Ето я наредбата с мой подпис от 2018 година, която имплементира германските норми – по 11,5 тона минимална натовареност, по качествени материали, по-дебел асфалт. През 2011 година се промениха гаранционните срокове, като бяха увеличени“, уточни той.

Николай Нанков, гост в „Лице в лице“
Снимка: Редакторски екип

Според него най-голямата надзорна фирма е била ангажирана с контрола.

„Контролът за претоварването. Товарният трафик не е занижен, а стигнал до критичните нива. Нашите магистрали в активните ленти виждаме, че се нагъва асфалтът като юфка заради тежкото претоварване от голяма част от камионите“, категоричен е Николай Нанков.

Бившият регионален министър обяви, че от първи април България ще остане без пътна поддържка.

„Търговете, които са с 49% по-високи единични цени, стартираха на 15 февруари. В момента се обявиха търгове за 3,6 млрд. лева, но 6 месеца ще има обжалвания“, каза още той.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече