"Направи го сега!": Кампания срещу демографската криза

Целта й е да мотивира младите хора да станат родители, без да отлагат момента

btvnovinite.bg

Публикувано в  17:36 ч. 24.03.2019 г.

В началото на седмицата стартира обновената кампания на неправителствената организация ДНК - "Направи го сега!". Целта й е да мотивира младите хора да станат родители, без да отлагат момента.

„Кампанията е в две посоки – стимулиране на раждаемостта и привличане на българи, които са в чужбина и искат да се завърнат. Прави се платформа „Bulgaria Wants You”, която да свърже бизнеса с такива българи, тъй като голяма част от тях могат да бъдат решение на демографския проблем на България”, обясни в предаването „120 минути” доц. Георги Бърдаров от Геолого-географски факултет към Софийския университет.

„В България има доста клишета, когато говорим за демография и проблема с раждаемостта. Не се стига до същността на процесите. Много разпространено е, че само кариерата е причина. Обвиняват младите, че са кариеристи, егоисти и материалисти, с което не съм съгласен. Всяко едно поколение е продукт на системата и времето, в което живее”, на мнение е доц. Бърдаров.

Неговата теза е, че младите хора у нас са по-патриархално и консервативно настроени от своите връстници на запад. Те имат по-голямо отношение към брак, семейство и деца, което е ценното.

„Часовникът при жените тиктака и процесите, свързани с репродуктивното здраве, са тихи и минават незабелязано. В този смисъл кампанията на ДНК е много ценна, защото един от основните проблеми на ниската раждаемост е именно късното решение за създаване на дете”, коментира водещата Петя Дикова.

„В Европа има един такъв проблем, който го определят като пандемия – стерилитет в активна възраст. Хората отлагат до момента, в който не могат да имат деца, а са в активна възраст. В България младите двойки, които искат, но не могат да имат дете, са около 150 000”, допълни доц. Георги Бърдаров.

Статистиката сочи още, че всеки трети мъж има стерилитет, който е предизвикан от стрес. Това също се превръща в пандемия.

Тази година за първи път всички двойки, записали се в кампанията, ще имат възможността да получат най-важните неща, нужни за отглеждането на детето им през първите 12 месеца - дрехи, памперси, храна и козметика. През януари 2020 г. на лотариен принцип пред нотариус ще бъдат избрани 20 семейства, които ще получат своя "Бебешки ДНК пакет", всеки от които е на стойност 5000 лв.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече