Всичко е добре, когато свършва с „Обичам те!“ (СНИМКИ)

Виттория Николова и Йордан Ръсин са в очакване на дете – на сцената на театър „Възраждане“

Снимка: студио „Стършел“

Даниел Димитров Даниел Димитров

Публикувано в  12:36 ч. 02.07.2022 г.

Аквариум, клетка, екран или просто кутийка, разградена с предугаждащи живота ни ходове. Или още по-просто – поглед през прозореца, от който не виждаш нищо. Или всъщност виждаш всичко, което не искаш да видиш. „Отмяна“ е представление за всичко, което си казваме, но какво от това. За разпада. За технологията на тялото. За хората без примеси. За възраждането...

За онзи миг, в който всичко е добре – не когато свърша добре, а когато завършва с „Обичам те!“. Тя (Виттория Николова) и той (Йордан Ръсин) са в очакване на дете – голямо лично събитие. С големи лични тайни. С желание да се завърнат – един към друг, към самите себе си, към съвършеното – нищо.

За нея той е тактичен боклук, за него – тя е синтетичен боклук. Независимо от периода на случването. Във свръхтехнологично време, в хакерленд, когато, въпреки заплахата, използваме една и съща парола за всичко. Дори като код за комуникация в реалния живот. Когато облакът е начин на живот, а не романтичен извор. Защото преди живеехме в облаците, а сега – в облак...

Критиката у нас определя „Отмяна“ на Стейси Грег като футуристична пиеса, а навън я наричат мрачно-комична пиеса, която поставя под въпрос какво означава да си човек. Режисьор на българската версия е актьорът Зафир Раджаб, за когото това е втора премиера в афиша на „Възраждане“.

Малката сцена на театъра търпи поредното чудновато и много интересно сценографско решение (този път на Елис Вели). Зрителят е воайор, поставен в „неудобното“ положение да наднича, за да стане съпричастен към различните фази от едни семейни отношения. Те преминават от нормален „човешки“ разговор, през кавга и нещо като „сексбот“ – в опит за сканиране на по-новата версия на човешкия хардуеър на другия...

В „Отмяна“ Виттория Николова играе, но и пее, и то добре, а Йордан Ръсин е поставен в сякаш неестествената за него задача – да надвиква партньорката си почти през цялото време. Но и това е част от отмяната – на стандарта в прочита на творбата.

Сред семейните крясъци съвсем адекватен фон е музиката от Оne day / Reckoning song на уникалния Асаф Авидан. Когато тя го предизвиква да върти любов с тостера, а той просто е отчаян в любовта съм към нея – толкова, че да я създаде отново и да й се обясни в любов, която, съгласно настройките на новата Вайълет, трябва да е споделена...

В екипа на представлението са също Ян Руменин – композитор, студио „Стършел“ – мултимедия. С гласа си участва и Лора Ахтарджиева.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече