Шофьорката на колата, ударила автобуса на магистрала "Тракия", е задържана за 72 часа

Прокуратурата ще иска постоянна мярка „задържане под стража”

Мариета Николаева Мариета Николаева

Публикувано в  17:02 ч. 14.04.2018 г.

Жената, която шофира автомобила, ударил странично автобуса на магистрала „Тракия” вчера, остава в ареста за 72 часа. В понеделник прокуратурата ще иска постоянна мярка „Задържане под стража”. 29-годишната Цвета Таскова е обвинена в причиняване на ПТП с повече от двама пострадали.

Снимка: bTV

При инцидента загинаха шест души, а 26 бяха ранени. Над 8 часа е продължила операцията на най-тежко пострадалата жена. Петима души все още са с опасност за живота.

Автобусът се преобърна в канавката след като беше ударен странично от лек автомобил.

От късно снощи автобусът е на паркинга на Жандармерията. Предстоят експертизи каква е причината той да се преобърне след удар с автомобил с тегло един тон.

Снимка: bTV

Най-малката жертва на катастрофата е 16-годишна ученичка от езиковата гимназия в Стара Загора. В автобуса загинаха помощник-треньорка по волейбол на 49 години, още една жена от Стара Загора, на 43 години, както и 31-годишна учителка от Сливен, както и 50-годишна жена от Бургаско. Почина и 46-годишен мъж от община Руен.

Снимка: bTV

За по-малко от 24 часа е направена техническа експертиза на колата на 29-годишната жена. Тя остава в ареста и ще отговаря за причиняване на произшествие на пътя, при което са пострадали повече от 2 лица.

През 2016 г. й отнемат книжката за 10 месеца заради употреба на алкохол.

Снимка: bTV

Според прокуратурата – автомобилът е бил в изправност. Шофьорът на автобуса има няколко леки провинения на пътя.

„След като няма повреда техническа, в автомобила, приемам, че е бил изправен и ПТП--то се дължи на субективните й действия”, съобщи наблюдаващия прокурор Мирослав Ангелов.

Снимка: bTV

За да се изясни напълно ситуацията на пътя в момента на сблъсъка, от прокуратурата призоваха за помощ – всички граждани, които са станали свидетели, да се обадят на телефон 0886 88 25 31.

Засега няма основна версия за трагедията. Багажът на пътниците е бил равномерно разпределен. Продължават и разпитите на пострадалите.

Възможно е да има техническа неизправност на автобуса, възможни са няколко версии в зависимост мястото на удара.

Сблъсъкът е бил по средата на рейса. Според първоначалните версии ударът е довел до изтласкване от пътното платното платно и преобръщането. Според топ следователя Георги Илиев обаче единствено сблъсъкът между двете превозни средства не може да доведе до преобръщане на тежкия автобус.

„Ако се удари Реното 1 тон и автобуса – 12-13 тона, ако се ударят борд в борд, лекият автомобил много трудно може да допринесе за промяна движението на рейса”, заяви Илиев.

Според експерта до преобръщане може да се стигне единствено, ако задната гума на рейса е минала през предната дясна гума на колата.

А до удара се е стигнало най-вероятно заради неправилна маневра на 29-годишната жена зад волана на реното.

„Това, което виждам е, че десният борд на реното е повреден, даже и задният десен стоп. Вижда се, че предната дясна гума е силно повредена, гумата е спукана. Експертизата ще докаже дали гумата е спукана преди или по време на удара”.

Автоекспертизата на автобуса ще е готова до два месеца.

Според експерти крайно време е да се осъществява контрол за поставянето на колани и в автобусите, а задължение на шофьорите и стюардите е да следят дали то се спазва.

14 април е ден на национален траур в България. Днес почитаме паметта на жертвите от катастрофата на магистрала "Тракия".

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече