Мярката 60/40 за хотелите трябва да стане 80/20 според бранша

За промяната настояват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация

btvnovinite.bg

Публикувано в  16:24 ч. 18.03.2022 г.

Мярката 60/40 за туристическия сектор и в частност за хотелиерския бранш трябва да бъде удължена и след 30 юни и дори да стане 80/20, предвид тежката криза, категорични са членовете на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), съобщава БТА.

Кризата засегна най-много именно туристическата индустрия и продължава вече над две години. Растящите цени на горивата, тока, газа, липсата на кадри и случващото се в Украйна дават допълнителна несигурност за летния сезон, казаха още от БХРА.

Преди броени дни вицепремиерът и финансов министър Асен Василев обяви, че мярката трябва да бъде прекратена, тъй като се очаква всички противоепидемиологични мерки да бъдат отменени през април, а 60/40 е замислена да действа до 3 месеца след края на пандемията.

Според БХРА, Василев трябва да отчете и факта, че хотелиерите са сред представителите на сектора, които въпреки че пострадаха най-много от кризата, не бяха компенсирани.

Според организацията сега е моментът, като страна, която се намира в близост до конфликтна зона, възможно най-бързо управляващите да поискат от ЕС позволение за удължаване на стимулите и компенсациите или одобрение за нови такива. Според тях се очертава рисков сезон.

Трябва да се помисли и за хотелиерите, които през цялата пандемия бяха най-пренебрегнатия туристически сектор, а помощта на държавата се даваше за обезщетения на провалени почивки извън България, но не и за такива в България, изтъкват от БХРА.

В момента, по данни на организацията, не само са спрели записванията за летни ваканции в България от страна на основни пазари, но и в чуждите медии България е представена като непосредствен съсед на Украйна, в резултат на което туристите анулират резервации, а международните туроператори - цели програми за летния сезон. Сезонът се очертава да бъде със записвания в последната минута, смятат от БХРА.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече