Стачката и преговорите в БДЖ продължават. На осмия ден от протеста към темите в диалога изненадващо беше добавено намаляването на доходите на железничарите.

Ръководството на БДЖ предлага да се намалят част от парите за служителите

А в края на следващата година да им изплати бонуси - според обема и качеството на работа. „Ние не намаляваме доходите в БДЖ, просто предлагаме друга система на заплащане. Хората да са стимулирани да си изкарат парите”, коментира председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров.

„Ние също искаме по-справедлива система на заплащане, но не можем да приемем тази система да премине през намаляване на доходи на работещите хора”, отвърна председателят на Синдиката на железничарите. Петър Бунев.

Преговаря се за намаляване на парите, които железничарите получават за прослужени години, за нощен труд и изминати километри.

От синдикатите казват, че един машинист получава чисто 750 - 800 лева на месец. В това число са парите за нощен труд и за изминатите средно около 7 хиляди километра. Ако сумата за километър падне от 2.7 стотинки на една, това ще намали дохода му със 120 лева.

Преговорите по изработване на Колективен трудов договор продължиха

„Това е вмешателство в управлението на дружеството. Без да носите отговорност, вие ми определяте как основния ресурс – човешкия, да го назначавам, да освобождавам. Това е невъзможно”, каза Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ.

Днес беше договорен график за погасяване на задълженията към работниците, даването на работно облекло и обувки.

Около 10 милиона на година са кражбите от БДЖ

По-голямата част на гориво и на резервни части. 5 милиона губи компанията само от безбилетните пътувания. Затова специални устройства ще следят разпределянето на горивото по депата и локомотивите. Електрическите мотриси пък вече ще се имат електромери, за да се контролира и тяхното икономично управление.