С 4.1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Решението е било взето на заседание на Националния съвет по туризма.

Ръстът в средствата е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на Оперативната програма "Регионално развитие".

На заседанието е отчетена годишната програма за национална туристическа реклама през 2011 г. и е представена новата за следващата година.

През 2011 г. предвидените средства за национална туристическа реклама бяха 18.7 млн. лв., от които 7.7 млн. лв. по програмния бюджет на министерството на икономиката, енергетиката и туризма, а останалите - по Оперативна програма "Регионално развитие".

За 2012 г. общата сума е 22.8 млн. лв. Като 8 млн. лв. от тях са осигурени от бюджета на министерството, а останалите - по оперативната програма.

Съветът е решил към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама, с консултативни функции. Тя ще е в помощ и на сектора, и на министерството. До седмица бизнесът трябва да представи кандидатурите си за участие в нея.

България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, е информирал заместник-министър Иво Маринов.

От следващата година по Оперативната програма "Регионално развитие" ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.

От януари до октомври 2011 г. България е посетена от 5.8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4.4 на сто повече спрямо същия период на 2010 г., сочи отчетът.

Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2.5 млрд. евро - ръст от
3.7 на сто. През 2010 г. посещенията на чужденци у нас, с цел туризъм, са били 6 047 013 - ръст от 5.4 на сто спрямо 2009 г., по данни на Световната организация по туризъм.

През идната година водещите послания в рекламната кампания в сектора ще са "България - модерна дестинация през четирите сезона" (за европейските пазари) и "Открий България" (за далечните - Азия, Америка, Близък и Среден изток). Фокусът пада върху специализираните продукти - културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. При подбора на средствата особено внимание е отделено на модерните медии - уебмаркетинг, социални мрежи, високи технологии, новия туристически портал, посочват от МИЕТ.