Малко след 11 часа пътник започнал отчаяно да размахва шапка от прозореца на горящата електричка с надежда, че машинистът ще забележи сигнала за тревога. Цветан Георгиев разказва, че първоначално му замирисало на феродо, видял и огън. Пътниците изпаднали в паника.
"Изплаших се много, защото си е за страх. Това си е чудо голямо. Ами ако, както е тръгнал влакът, не беше тоя човек да вика и да го спира, това е ужас", признава Зорница Миткова
Огънят идвал откъм ходовата част на вагона след локомотива и за това машинистът не го забелязал. Според очевидци обаче пожарът се виждал отдалеч. После се подпалил и последният вагон.
"Километър и половина, карам с автомобила си по влака и го виждам как влиза в квартал с пламък. Хора се препуснаха на линията, спря влакът, угасиха с един пожарогасител, още димеше и казаха да тръгва”, разказва Страхил Михайлов. Началник влакът отказа да коментира случилото се.
"Има сериозно натрупване от масло и грес, вероятно от накладките, или колодки им казват, които са на спирачките. Сигурно е искрило и се е запалило, с тези маслени наслоявания", обясни гл. инспектор Тодор Гоцев.
След час и половина престой, електричката, произведена през 1971 година в град Рига, потегли заедно с пътниците. Загрели спирачки са причината за появилия се дим под втората талига на пътническия влак, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Компанията категорично заявява, че днес не е възниквал инцидент с влак, при който да бъде нарушена безопасността на влаковото движение.