Модна къща "Емануел Унгаро" възкръсна като птицата Феникс от пепелта, представяйки впечатляваща колекция за сезона пролет/лято 2011 г. в рамките на Седмицата на модата в Париж, съобщиха Асошиейтед прес и Франс прес. Показани бяха коктейлни рокли, които са достойни за лейбъла "Унгаро".

Колекцията прет-а-порте бе като кръщене за новия творчески директор на модната къща Джайлс Дийкън. Той пое отговорността за нейните колекции след катастрофалното й сътрудничество с Линдзи Лоън. На Дийкън се възлагат големи надежди за възраждането на модната къща след оттеглянето на нейния основател през 2004 г.

Ежедневно облекло в пастелни тонове - в розово, виолетово, бежово, бе представено редом със секси вечерни тоалети, украсени с черна дантела, щраусови пера и изкуствени скъпоценни камъни.

"Проектирам за жени, а не за бебета", заяви британският дизайнер, облечен в безупречен костюм. Той бе поискал от няколко свои приятелки да станат манекенки за един ден. Сред тях бяха главната редакторка на японското издание на сп. "Вог" Ана Дело Русо, която призна, че й допада идеята да се превъплъти в ролята на манекенка, и актрисата Джоана Прайс.

"Онова, което исках да покажа, са силните личности", отбеляза дизайнерът. Той всъщност последва примера на Никола Гескиер, който използва услугите на непрофесионални манекенки и на бременна жена за дефилето на "Баленсиага". В дефилето на Жан-Пол Готие пък участваха манекенки с необичайно закръглени форми.

Дийкън бе избрал това нетипично представяне, за да може първата му колекция за лейбъла да се запомни. "Исках да създам нещо цветно, весело и малко по-различно," обясни дизайнерът. "Проектирах повече ежедневни облекла, отколкото се е очаквало от мен. Заложих на дантелата и бродериите, за да създам облекло, сходно с онова, с което се прочу основателят на модната къща Емануел Унгаро", отбеляза Дийкън.

Стела Маккартни, която е бременна, представи колекция, в която е обърнато специално внимание на облеклото от плат деним. Показани бяха бермуди, пуловери и поли панталони, чиято дължина стига под коляното. Дълги плисирани копринени поли с цепки пък са украсени с щампи. Блейзери са носени в комбинация с поли и панталони. Костюми тайори в пастелни тонове, при които панталонът е с висока талия, са предложени като подходящо облекло за работа в офиси. Трудно е обаче да си представиш работеща жена, която е облечена в копринен дамски костюм или с рокля, чиято дължина стига до глезена.

Стефано Пилати за "Ив Сен Лоран" възражда секси облеклото. Роденият в Италия дизайнер продължава да проектира, осланяйки се на модата през 70-те години, както през последните няколко сезона. Вниманието привлякоха  рокли в оранжево и копринени блузи с големи ръкави и малко деколте, които са подкъсени на гърба, за да се вижда повечко плът. Пилати може да скрои облекло така, както никой друг  в света на модата. В колекцията сякаш непрестанно се редуват прозрачни и непрозрачни материи. Прозрачен шифон е комбиниран с поплин, за да се създадат дълги прозрачни поли и рокли със солиден корсаж, напомнящи едновремешни бански костюми.

На дефилето на модна къща "Клое" пък бяха представени дамски костюми, които включват къси поли, и кожено облекло, което донякъде напомня моделите в представената наскоро колекция на модна къща "Селин". Конкуренцията между двете модни къщи е жестока. Фийби Фило, която удвои продажбите на модна къща "Клое", докато работеше за нея, сключи договор със "Селин". Първите й три колекции за "Селин" бяха приети с овации. Нейният пост в "Клое" бе зает от бившата й асистентка Хана Макгибън. Естетиката на двете жени е сходна, затова е нормално да има сходство между някои модели в двете колекции. Невсичко в колекцията на Макгибън обаче изглежда познато - прозрачни поли са носени върху къси шорти и в комбинация с връхна дреха от трико с дълги ръкави.