От днес БДЖ започва да продава билети онлайн. Услугата е част от стратегията за повишаване конкурентоспособността на дружеството и повишаване на неговите приходи чрез привличане на повече клиенти. Това обяви на пресконференция днес Пенчо Попов, изпълнителен директор на БДЖ.
За да може да изпрати запитване и заявка за закупуване на жп билети и резервации чрез Интернет, клиентът трябва да се регистрира в системата за плащане, като получава свое потребителско име, парола за достъп, както и потребителски профил, обясни Николай Макавеев, ръководител на отдел "Продажби" в Международно пътническо бюро "Рила", чрез чиято интернет страница услугата ще става достъпна.
Задължителни данни при регистрацията са - имената по документ за самоличност на лицето, което ще пътува, както и на лицето, което ще получи билетите от посоченото място, валиден и-мейл за кореспонденция, VISA, MasterСard, Maestro и БОРИКА. Получаването на по електронната поща на оферта с цена, съгласно изпратената заявка, е за срок от два работни дни. "Системата не е
довършена, но за много от клиентите ни не е възможно да се придвижват от бюро до бюро и тя ще бъде голямо облекчение.
Основната ни идея е да се разбере, че вече има такава система, коментира Пенчо Попов. Чрез онлайн продажбата се осигурява удобство и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни да закупят предварително билетите си.
