Поредица от зрителски сигнали за трагичното състояние на автобусите по линия 76 в София провокира "Тази сутрин” да направи проверка.

Линия 76 има един от най-дългите маршрути в столицата - от кв. „Гоце Делчев” - през центъра - до ж.к. „Младост” 4. Всеки ден десетки пътници буквално са принудени да прекарат по няколко часа в студените автобуси със заледени прозорци през зимата или като в истинска пещ през лятото.

Антон Хекимян тръгна от началната спирка, за да усети изживяването да се движиш по линия 76.

В типични зимни дни, когато навън е студено и вали сняг, хората, които чакат да изпълнят автобус 76, имат едно предимство - че в превозното средство поне не натрупва сняг. Може да капе, но това е от поносимите положения.

Надежда тръгва всяка сутрин от първа спирка с една надежда - че този път няма да закъснее за работа заради нередовни автобуси.

76 действително минава през най-натоварените маршрути и хваща няколко тапи - на бул. „България”, по „Канала”, на „Орлов мост” и по „Александър Малинов” в „Младост”. Надежда обаче има своите наблюдения и за другите линии, докато чака своя 76. Казва, че през същата спирка минава и 74. Той също е по-натоварен, но поне е топъл.

Качваме се. Първото нещо, което ти се случва обаче, е да си забравиш мислите от шума.

На фона на неразговорливите рано сутрин пасажери на 76, Илиана разказва с охота за преживяванията си по маршрута. Десет часа от седмицата й преминават в специфичната атмосфера.

Веселите истории за тъжните гледки в столичния транспорт продължават.

Докога? В „Тази сутрин” зам.-кметът по транспорта в столицата Любомир Христов обеща до лятото проблемът със старите автобуси да бъде решен. Той обясни, че от година и половина върви съдебна процедура по обжалване на доставката на 20 нови автобуса, което води до неудобството.

След сигнали обаче от началото на годината са направени две проверки на Центъра за градска мобилност и са наложени санкции. Това обаче засега няма да реши проблема.

Оказва се, че на фона на новите влакове за метрото, новите трамвай и тролейбуси, програмата за обновяване на автобуси изостава в тази насока. А хубавите автобуси, които се движат по софийските улици, обикновено са собственост на концесионери.