"Как ме виждате на 52 години да търся нова работа? Ще стачкувам заради семейството си, заради децата, които издържам - имам двама студенти. Заради сигурността на хората, които пътуват по влаковете, защото ние обираме луфтовете между нашите шефове и пътниците, ние сме буфера, никой не пита защо влакът е мръсен, защо закъснява, не питат тях, питат нас”, коментира Пламен Павлов.
Повечето му колеги обаче подминаваха въпроса на bTV за стачката
Тези, които ще сложат протестните ленти, казват, че не ги блазнят нито шестте заплати, които им се предлагат, нито атрактивни предложения от рода на назначения в софийското метро.
"Метрото, при 2 000 човека съкратени, къде ще ги поберат, какво ще правят там? В метрото ще назначат най-много стотина човека”, коментира маневристът Валентин Николов. Склонните на протести обявиха, че, засега, вярват на профсъюзите.
Часове преди железниците да бъдат сковани от стачката, репортерът Биляна Гавазова отиде до най-голямата гара в Североизточна България
Горна Оряховица, за да провери какви са настроенията на железничарите. Пероните на гарата са притихнали и по нищо не личи, че утре ще има стачка. Някои дори биха казали, че това е затишие пред буря. Голяма част от железничарите избягаха от камерата на bTV и не пожелаха да коментират дали ще стачкуват.
В локомотивното депо на гара Горна Оряховица железничарите посрещат екипа ни "на нож". Темата "стачка" за повечето от тях е табу. Надеждата за промяна и по-добри времена вече отдавна я няма, разказва Симеон Костадинов. Той и съпругата му са в системата от години, но няма да стачкуват.
"Трудно е на тези години да си намери работа човек. Градът е малък, просто няма работа. Доволен съм на това, което е”, признава мъжът.
Работата при минусови температури е най-малкият проблем за екипа монтажисти
Слуховете за нови уволнения и съкращения са вече реалност за част от железничарите. След категоричната заявка за безсрочна стачка, започнаха срещите и на четири очи с железничарите. Представители на ръководството на БДЖ посетиха подчинените си по места. Какво очаква хората от списъците със стачкуващи обаче?
"В тези книги ще се завежда личното желание за стачкуване, за да се заведе само работното време”, обясни управителят на Пътнически превози Георги Иванов.
Националната стачка на железничарите ще остави по пероните около 30 000 пътници.
Провал няма да има, утре ще има законна стачка в Горна Оряховица, а и в цяла Североизточна България
Това заяви пред камерата на bTV Марин Куруджиков от синдиката на железничарите към КНСБ. Хората се страхуват от всички тези посещения на холдинг БДЖ – те много пъти упражниха натиск върху работниците. Така той обясни защо служителите отказват да коментират стачката. Влакове в междугарие няма да бъдат оставени. Ще се спира на първата гара, която следва, било то и след осем часа, обеща Куруджиков.