В най-скоро време тези линии да бъдат разпределени между превозвачите чрез конкурс, предлагат от Института. Това стана ясно на днешната конференция по повод международният ден на гражданската авиация.

За последните 10 години,авиопътниците у нас са намалели 10 пъти.

След срива на "Балкан", бързите реакции на "Хемус еър" и "България чартър" запазиха пазарната ниша, смятат от Института по въздушен транспорт.

В момента гражданската ни авиация разполага със 105 транспортни самолета, 250 леки и вертолети.
В сектора работят 6000 души.

Българският авиационен пазар е оценен за близо 470 милиона долара. Това показва, че в бранша има бъдеще, категорични са авиаторите.

Нужни са много труд и помощ от Правителството, за да върнем отново мястото си на международните пазари, според тях.

Мястото на самолетите с българското знаме е по въздушните коридори на Европа и света. В това са убедени бившите и настоящите авиатори, които учавстваха в конференцията в Националния исторически музей.