Днес летищата във Варна и Бургас работят нормално. Бургаското, което е по-натоварено в момента, продължава да получава доставки на гориво. Те трябва да осигурят работата му за следващите няколко дни.

Има ли напрежение около морските полети?

И двете морски летища са в своя пик по натовареност – през бургаското дневно минават около 100 полета. Въпреки проблема с недостига на гориво и двете летища успяват да спазят графика, няма закъснели или отменени полети.

Неделният ден се оказа спокоен за летище Бургас - напрежение нямаше. Авиокомпаниите, които оперират там признават, че вече няколко дни зареждат гориво предимно от чужди летища. Презареждането обаче не може да продължава дълго.

„Всеки килограм повече, който се качи на борда, повишава разхода", обясни Георги Стойков, представител на авиокомпания.

От някои авиокомпании вече говорят за компенсации

за направените от тях разходи от държавата. Иначе доставките на гориво към морските летища продължават да се извършват по план.

„При продължаващи ритмични доставки бих казал, че смущенията, които бяха причинени четвъртък и петък, вече са преодолени", каза Георги Чепилски, директор на летище Бургас.

Оказва се, че т.нар. танкиране носи риск и за самите самолети - обикновено те летят с гориво  колкото да стигнат дестинацията си. Тежестта от своя страна ги поставя на техническо изпитание.

„Това води действително до натоварване на самолета, тъй като се каца с повече килограми - разбира се в пределите на допустимото", коментира Георги Стойков.

Засега напрежението на морските аеропортове остава скрито за туристите. Ако ситуацията се усложни обаче може да бъдат поставени под риск настоящият и следващият туристически сезон.

Има ли опасност цените на самолетите да поскъпнат?

И двете морски летища осъществяват предимно чартърни полети, платени месеци по-рано. Загубите, които в момента се генерират, се плащат изцяло от авиокомпаниите, предаде Денислав Борисов от летище Бургас.