Общините закъсаха с парите за летните ремонти на улиците. С предвидените средства кметовете ще могат да преасфалтират цялостно, средно по не повече от десет метра път - това изчислиха от Националното сдружение на общините. В Русе пък направиха класация на улиците, чиито дупки най-често трошат леките автомобили.

С общо 84 млн. лева разполагат тази година местните власти за ремонти

зимно почистване и изграждане на общински пътища. Парите са крайно недостатъчни, за да обхванат всички над 23 000 километра пътища - четвърти клас. Затова и тази година ще се кърпи на парче.

На някои места в Русе са се отворили истински кратери. Улица, която се намира в района на Дунав мост не е асфалтирана повече от 20 години. Там стои автомобил с варненска регистрация. Шофьорът бил принуден да го изостави, защото не можал да изплува от дълбоката дупка.

На подобни гледки обаче можете да се натъкнете в цялата страна. Масово парите за ремонти не стигат, а кметовете разчитат най-вече на европейски средства.

От републиканския бюджет тази година са отпуснати над 55 млн. лв

Общините изразиха готовност да потърсят диалог с Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Каква е ситуацията в столицата? Снегът и пролетните дъждове отвориха нови дупки. Повече от половината от общинските пътища се нуждаят от основен ремонт, но пари няма. Летните кърпежи ще обхванат около хиляда от най-натоварените улици. В някои квартали обаче дори няма пътища.

Ремонтите в столицата вече текат

Те започнаха още през април и ще продължат до есента. Гледките по софийските улици не са особено приятни... Незапълнени дупки, до тях зейнали нови, след снега и пролетните дъждове. Факт е обаче, че проблемите са разрешени на места, където улиците бяха минирани от дупки, а автомобилите буквално пропадаха в шахти с откраднати капаци.

И все пак, не говорим за основен ремонт, а за кърпежи

които никой не знае колко точно ще издържат. Иначе Столичната община разполага с 26 млн. лв. за ремонти и текуща поддръжка на пътищата и отделно с още 25 млн. лв. за инвестиционна дейност. С тях ще се ремонтират още мостове и някои възлови кръстовища, което натоварва бюджета допълнително.

Около половин милион квадратни метра улици и тротоарни настилки ще бъдат ремонтирани

това лято в столицата. Разрушените пътища и зейналите дупки обаче са далеч повече. Столичната община си е поставила амбициозната задача да ремонтира над 1 000 улици. Районните администрации по места са подали най-критичните участъци, уверява местната власт.

След множество сигнали в Столична община, жителите на квартал "Стрелбище" решават да вземат нещата в свои ръце. Запълват зейналите дупки с тротоарни плочки. В един от най-лъскавите столични квартали "Манастирски ливади" дори липсват пътища.

Плащаме едни от най-високите данъци в София. Това не е оправдание! Като няма инфраструктура, да ни намалят данъка, възмущават се хората.

И макар, че проблеми има, Столичната община ремонтира основни булеварди

като "Петко Тодоров” и "Копенхаген”. Ремонтиран ще бъде и мостът Чавдар, който не е пипан от 40 години. Следващата година ще започне обновяването и на бул. "Цариградско шосе."

Добра новина за столичани. Общо осем кръстовища ще бъдат обновени и разширени. На част от тях ще бъдат поставени и умни светофари, които също ще облекчават трафика. В списъка за ремонти са кръстовищата на улиците "Луи Айер" и "Хенрик Ибсен"; това пък  на "Ал. Пушкин" и "Даскал Стоян Попандреев" ще стане кръгово. Сред ремонтираните кръстовища ще бъде и това на бул. "Витоша" и "Бяла черква".