Туристическият бранш в самата Южна Африка вижда в домакинството си възможност за стимулиране на индустрията не само по време на шампионата, но и след него.

Най-прочутата туристическа дестинация в ЮАР - Кейптаун, е готова да посрещне многобройните гости. Градът приема близо 2 милиона туристи годишно. През Кейптаун вероятно ще минат и повечето от 350-те хиляди футболни запалянковци, които се очаква да посетят Южна Африка по време на мачовете.

Някои местни бизнесмени не бързат да сложат розовите очила и не очакват потоци от туристи и приходи. Други гледат по-далеч в бъдещето.

"В дългосрочен план световното ще бъде от голяма полза за Южна Африка... Чрез него ще се откроим, продуктите ни ще започнат да се търсят в страни, където сега са непознати", смята Джийн Нод, собственик на винарна.

Вероятно заради това властите направиха огромни инвестиции в инфраструктурата - модернизираха летището и построиха нови пътища и много атракциони.