05.02.2010 / 19:12
70 млн. евро е най-ниската цена за строежа на следващия участък от магистрала "Тракия". Цената ще има решаващо значение за определянето на строителя, който да удължи магистралата с 31 километра - от Стара до Нова Загора. Повече по темата от Константин Караджов.
Запечатаните оферти на кандидат-строителите бяха пазени в сейф под охраната на Военна полиция. Не всички пликове бяха отворени. Отпаднаха турски, австрийски, български и сръбски компании.
"Участниците, които не са допуснати, просто не отговарят на критериите, заложени от възложителя", заяви Пламен Конов.
Цените в пликовете се оказаха с драстични разлики. Обединение Трейс предложи цена от 2,2 милиона евро на километър. Другите три оферти бяха за 4, 5 и 6 милиона евро на километър. Ниската оферта на "Трейс" озадачи дори хората строителното министерство.
"Предстои да установим дали тази магистрала може да бъде изградена за 2 милиона евро", коментира Георги Прегьов.
Министърът, който отговаря за проекта, увери, че по време на строежа цената вече няма да може да се променя. Росен Плевнелиев реагира емоционално на съмненията за честността на процедурата.
"Бих желал, надявал, молил, мечтал - да вярваме поне малко, че има държава, че имаме желанието в полза на българските данъкоплатци да гарантираме определени процедури", отбеляза министър Плевнелиев.
България моли магистрала "Тракия" да бъде достроена с еврофондове. След седмица трябва се определи победителят и той да започне строежа на първата от трите оставащи отсечки до морето през май.