Български превозвачи масово се оплакват от гръцките полицаи. До 9 хиляди евро глоба отнасят шофьори, които не носят големия талон на камиона - нещо, което законът не изисква.

Мустафа Джиханов превозва стока от Ирландия за Пловдив. Минава през Гърция, където го спират за проверка.

„Спират ни, проверяват целия камион - напълно изправен. И в един момент няма за какво да се закачат и търсят големия талон на автомобила. Имаме големи талони натурално заверени, не ги признават свалят номерата и пишат 9 хиляди евро акт, това е цялата истина и те изгонят на терминала”, разказа Мустафа Джиханов, шофьор на камиона, пострадал в Гърция

Българският закон не задължава шофьорите да носят така наречения Голам талон - той съдържа цялата информация за автомобила и ако бъде изгубен, се налага дори нова регистрация. Ако пък ви откраднат колата, с този талон може да я продадат безпроблемно. В случая има и още нещо- камионът е купен на лизинг и до изплащането му, големият танон остава в лизинговата къща.

Мустафа остава на терминала 3 денонощия, докато шефът му организира изпращането на документа. А гръцките власти намаляват глобата от 9 на 1024 евро.

„Загубите на фирмите са големи, просто това не звучи логично пред нашите клиенти, това оправдание, че три дена камионът стои натоварен със стоката, плащаме ден губи и т.н.”, каза Илиян Фандъков, транспортна фирма.

Десетки пъти Мустафа се е натъквал на парадоксални случаи, когато гърците искат от българските шофьори пари, без реално да са извършили нарушение. Подобни сигнали има и в Автомобилната инспекция.

„Гръцките превозвачи изискват от българските превозвачи свидетелство за регистрация част 1 , но не го изискват от техните превозвачи, което буди до некакво съмнение, че едва ли не се проявява някаква дискриминация”, коментира Георги Ангелски, началник на ДАИ Благоевград.

От ДАИ вече са поискали обяснение от гръцките си колеги.