Как е възможно да се произведе напитка, с вкус на малина, газирана, на цена, по-ниска от чиста вода? За да си отговорим на този въпрос, намираме мястото, където се произвежда една от популярните марки евтини, газирани безалкохолни напитки. Продават се в София, а заводът е в покрайнините на столицата.

Цехът е с капацитет 20 000 литра безалкохолно на ден. В сградата има кал, какато няма дори по улиците на София. Стените, подът и тавана са мръсни, машините и съоръженията са ръждясали, работниците обядват върху каси на пода. По-добре да не се говори за тоалетната за персонала. От нея обаче без ръкавици и работни облекла работниците се връщат на работните си места, за да пълнят бутилки с газирани сокчета.

Толкова видяхме в завода за лимонада за 10 минути. Беше ни повече от достатъчно, за да потърсим РИОКОЗ и да им покажем записа от цеха. На следващия ден отиваме в цеха за лимонада заедно с инспекторите.

Оказва се, че има стоки, които са с етикети с неверни „объркан” срок на годност. В това предприятие изсипват бракуваната стока направо в канала на производствения цех. Нещо, което напълно противоречи на наредби, изисквания и правила.  

Инспекторите от РИОКОЗ издават предписание за затваряне на цеха.

Управителят на предприятието е съгласен с предписанията. Признава, че е нарушител, но не намира за справедливо да бъде изкупителна жертва на всички производители на евтини сокчета.

От документацията разбираме, че през април тази година тук е идвала проверка от ХЕИ, но цехът тогава не е затворен.

Този обект е подлежал на контрол, но ние ще направим вътрешна проверка защо инспекторите не са го затворили досега. Явно са се доверили на обещанията, че производството ще бъде преместено, коментира в студиото на „Тази сутрин” д-р Таня Иванова, Здравен контрол към СРИОКОЗ