Растителността по пътя за Кулата, особено в района на Кресненското дефиле пречи на шофьорите да спазват пътните ограничения- просто защото не се виждат знаците, указващи разрешената скорост и предупреждаващи за опасност на пътя. Пътуващите редовно по този път не се нуждаят от указателни табели. Други шофьори обаче често са отнасяли глоби, защото не са се съобразили с някой знак.
„В последния момент виждаш знака, трябва да го спазиш и след 50 метра те чакат полицаите. На такива места конфликтни ограничението е 60 км и е отгоре от храстите”, каза Стоян Стоянов, шофьор на ТИР. Колегата му Георги Палийски казва, че за чужденците абсурд е да се разминат с глобата.
Според опитни шофьори в началото на лятото ситуацията е подобна не само на пътя за Гърция.
При скоростта, която се движим товарните автомобили от порядъка на 70-80 км няма шанс да го видиш или ако го видиш последният момент се вижда. Даже най-новият случай , който ме фрапира, беше на София на Околовръстното. Табела кръгово, магистрала, всичко и пред нея едно дърво и не можеш да я видиш. Няма шанс, просто няма шанс това го няма никъде. Никъде дори в Румъния, която беше по-зле, а в момента е много по-добре от нас”, коментира друг водач.
От Пътното управление обясниха, че приоритетно за последните месеци е било запълването на дупки по пътя.
„През юни смятаме да извършим изсичане. До сега през месец април и през месец май наблегнахме на изкърпването на пътната мрежа, на 90 процента сме изкърпили цялата пътна мрежа, която е 665 км на територията на област Благоевград и за месец юни са ни останали още 860 кръпки, с което на 100 процента ще изкърпим пътната мрежа”, каза Теменужка Филипова, Пътно управление- Благоевград.
От институцията обещаха да побързат с окастрянето на дърветата, както и с изсичането на сухи клони и буйни треви край Международния път.