Екологията ще е основен приоритет, обещават българските представители в учредената от Русия, България и Гърция международна проектна компания.

Вариантите за изграждане са два. Освен пристанищен терминал, като този в Приморск, у нас може да се направи модерна платформа до осем километра навътре в Черно море. Така танкерите няма да акостират в залива, а ще разтоварват директно в открито море. Такива платформи работят в Южна Италия.

В света много по-масово се ползва системата за разтоварване от типа "Буй". И в двата случая са направени много сериозни защити и технологични системи за предпазване от разливи и замърсяване, както от самия тръбопровод, така и от танкерите.

Предстои регистрираната в Холандия Международна проектна компания да възложи ново проектно проучване и оценка за въздействието върху околната среда в Бургаския залив.

Работата по изграждане на Бургас-Александруполис може да приключи 2011-2012 г.