Това съобщи директорът на Дирекция "Авиационна безопасност" в Министерството на транспорта капитан Лилчо Лилов. Не бих се наел да коментирам такова нещо, защото нещата не са такива, добави той.

По думите на Лилов, колесникът се спуска с единствен кран, който се намира в пилотската кабина и екипажът или го спуска, или не, а останалото са системите, които управляват колесника.

Ту-154 е изключително надежден самолет, който в България е експлоатиран повече от 30 години в различни авиокомпании, каза Лилов. Случаят с нищо не е създал проблеми при изпълнението на специалния полет с президента, добави Лилов.

Тази нощ самолетът, превозващ президента Георги Първанов и придружаващата го делегация към Мексико, бе принуден да извърши аварийно приземяване на Азорските острови заради повреда на колесник.