Гордостта на Столичната община - единственото в България метро, се брои за адаптирано за хора с увреждания. В подлезите са монтирани асансьори за трудно подвижни, след като преди години Ваня Пандиева осъдила общината за дискриминация.
На две от централните спирки - Опълченска и Сердика, асансьор има само на един от изходите. Булевардите, на които асансьорът излиза са заградени с метална ограда, няма светофар, нито пешеходна пътека. Тогава как се пресича?
"С много голяма доза авантюризъм. И с много смелост. Без много мислене. Поемаш риска докато не се случи не дай си Боже някакъв инцидент. Аз всеки път благодаря на Бога, че и този път преминах невредима”, разказа Ваня Пандиева.
И ако Ваня трябва да отиде до Националния осигурителен институт на отсрещния тротоар, или просто да пие кафе в Мола, приключението поема с риск за живота си.
"По-притеснителното е, че това са публични средства. И някъде е отметнато, че има направени асансьори. И метрото е достъпно”.
Решаваме да проверим къде точно излиза асансьорът за хора с увреждания на Централната спирка Сердика.
Обиколката на Софийските подлези отново ни доведе по средата на нищото. Ако решим да преминем на отсрещния тротоар, първо ще трябва да се преборим с метална мантинела.
Тъй като на две от спирките асансьорите са монтирани допълнително, те са стрували на общината по-скъпо - между 40 и 50 хиляди лева всеки.
По-евтини са излезли асансьорите пред Централната гара – по около 35 хиляди лева.
Но за разлика от асансьорите в подлезите, и трите модерни асансьора пред Гарата отдавна са сменили функцията си с тази на вече неработещата тоалетна.
По повод репортажа, заместник-кметът по транспорта Любомир Христов коментира за bTV, че вече е предложил възможности за изграждане на помощни съоръжения в подлезите. bTV ще продължи да следи темата за недостъпната градска среда за хора с увреждания и целесъобразно ли се харчат парите на данъкоплатците.
