
Строителството на магистрала "Тракия" ще започне в края на март догодина. Таксата за движение по нея, която пътниците ще плащат, ще бъде една от най-ниските в Европа, защото половината трасе вече е изградено.
Задължително ще бъде изградено и алтернативно безплатно трасе - Подбалканската линия или стария път от София до Пловдив. След една година ще отпаднат и винетките.
Основната критика на опозицията срещу договора за магистрала "Тракия" е, че за две години и половина това правителство не е успяло да го разтрогне и да проведе нов конкурс.
Министърът се похвали, че за 2007 година в България са положени над 1 млн. т асфалт, което на практика означав, че са обновени над 2000 километра пътища.
Навсякъде в страната има големи очаквания за изграждане на пътища. Един от най-ощетените райони е Смолянският, защото това е единствената област в България, където няма жп линии. Заради сняг и активизирани свлачища хората там често остават изолирани от останалата част на страната.
Най-амбициозният проект в Смолян е за завършването на смолянската магистрала, започната още преди 24 години. Завършването на магистралата означава и че ще бъдат осигурени два нови изхода за товарните автомобили от града.
Мостът, който свързва магистралата с градския път, е недостроен и сега се използва за склад. Готов е и тунелът, който трябва да изведе товарните автомобили на пътя за Рожен.
Другият важен проект е за реконструкция на пътя Пловдив-Смолян. По него преди две години се е минавало за час и десет минути, сега трасето вече се взима за повече от два часа.