
Депутатът Мартин Димитров обяви, че в разрез с разпоредбите "Летище София" и въздухоплавателната администрация разрешават самолети да излитат и да кацат след 23.00 часа. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев не скри, че има нощни полети.
Петър Мутафчиев: "Ние не можем да кажем, че няма да има шум, включително и нощно време, защото понякога се налага и при определени чартъри да има такива кацания и вие го знаете много добре, независимо, че ограничението нощно време е в ущърб на останалите български граждани, тъй като това ограничава пътуването от други страни до България".
Министър Мутафчиев обясни, че столичното летище не е задължено да покрива най-суровите европейски норми, тъй като те са валидни за летища с капацитет над 50 000 полета годишно.
Забраната за нощни полети обаче е записана в Оценката на въздействието върху околната среда, издадена от министъра на околната среда и водите през 2001 година. В нея се казва, че летището няма право да планира редовни полети в интервала от 23.00 до 6.00 часа сутринта. От летището също не скриха, че има полети през нощта.
Експертите от авиационния бранш обясняват, че всички полети са планирани. Разделят се основно на чартърни и редовни линии. Подобна е логиката и на хората от Инициативен комитет за защита на населението от дейността на "Летище София", които живеят в района.
От инициативния комитет са завели дело във Върховния административен съд срещу министъра на околната среда и водите затова, че не контролира изпълнението на оценката за въздействието върху околната среда.